Ajánlatok társszolgáltatóknak
Legyél a 42NET távközlési partnere!
Összekapcsolási-hívásvégződtetési szolgáltatás nyújtására vonatkozó tájékoztató
Az összekapcsolás általános feltételei
A 42NET Marvin Cloud Kft. mint jelentős piaci erővel rendelkező kötelezett szolgáltató a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. PS/10257-196/2023. számú határozatában foglaltaknak megfelelően az alábbi feltételekkel biztosítja összekapcsolási-hívásvégződtetési szolgáltatását.
Az ajánlattételre, a hálózati szerződés megkötésére, módosítására és megszűnésére vonatkozó szabályok
A benyújtás módja:
Jogosult szolgáltató az Összekapcsolási Szerződés megkötését kezdeményező ajánlatát írásban nyújthatja be:
Postai úton tértivevényes levélben a H-1149 Budapest, Angol utca 34., címre
Elektronikus levélben a kra@42net.hu e-mailcímre. Az elektronikus levél beérkezésének tényét a 42NET 1 munkanapon belül visszaigazolja.
Az ajánlat tartalmi elemei:
A hálózati szerződés megkötésének szabályai:
A 42NET az ajánlat beérkezését követő 5 napon belül értesíti az igénylő Partnert az ajánlat beérkezéséről.
Az ajánlatot a 42NET alaki és műszaki szempontok szerint vizsgálja.
Alaki hiányosság esetén a 42NET 5 napon belül hiánypótlásra kérheti az igénylő Partnert. A hiánypótlásra legkevesebb 5 nap áll rendelkezésre.
Amennyiben a 42NET megítélése szerint az ajánlat elfogadása műszaki okból nem megalapozott, úgy a kézhezvételt követő 20 napon belül írásban indoklással értesíti az ajánlatot adó Partnert, megjelölve egyúttal a véleménye szerint műszakilag indokolt ajánlat feltételeit.
Műszaki megalapozatlanság esetén a 42NET a fenti 20 napon belül pótlólagos adatközlésre kérheti az igénylő Partnert. A pótlólagos adatközlésre legkevesebb 5 nap áll rendelkezésre.
Eredménytelen hiánypótlást, és-vagy pótlólagos adatközlést esetén a 42NET a határidő elteltétől számított 10. napot követően írásban elutasítja Partner ajánlatát. Az elutasítás nem zárja ki új ajánlat beadásának lehetőséget.
A hálózati szerződést a hiánytalan és műszakilag befogadott ajánlat kézhezvételétől számított 40 napon belül megkötik a Felek
A hálózati szerződés teljesítése:
A 42NET a szerződéskötést követően a Partner által igényelt összekapcsolási szolgáltatásokat a lehetséges legkorábbi időpontban, de a szerződéskötést követő legfeljebb 30 napon belül köteles megvalósítani, illetve megkezdeni. A Partner és a 42NET az Összekapcsolási Szerződésben a teljesítés határidejére nézve ettől eltérő megállapodást is köthetnek.
A teljesítés érdekében a 42NET az alábbi létesítési feladatokat és vizsgálatokat, az alábbi sorrendben végzi el azzal, hogy a teljesítéshez szükséges, az alábbiakban ismertetett feladatok csak a sorrendben megelőző feladat sikeres végrehajtását követően kezdhetők meg.
A hálózati szerződés módosítása:
A hálózati szerződés módosítását a másik félnek küldött ajánlatával mind a Jogosult Szolgáltató, mind a Kötelezett Szolgáltató kezdeményezheti. A felek az ajánlat kézhezvételétől számított 10 napon belül kötelesek megállapodni a szerződésmódosítási tárgyalások megkezdéséről, azok menetéről.
A hálózati szerződés megszűnése:
A hálózati szerződés megszűnik:
Megajánlott összekapcsolási forgalmi szolgáltatások
Hívásvégződtetés forgalmi szolgáltatás
Kiegészítő, támogató és emelt szintű szolgáltatások
Az összekapcsolás műszaki feltételei
Összekapcsolódás közvetlen fizikai kapcsolaton:
Összekapcsolódás publikus interneten:
A forgalom kicserélés kizárólag magyarországi forgalomban engedélyezett, a nemzetközi forgalom terhelése nélkül.
Az összekapcsolás költségei
Hívásvégződtetési díjak
Függetlenül attól, hogy a végződtetett hívás az Európai Gazdasági Térség területén belülről érkezik, vagy sem. (a hívó fél számának A-szám országkódja az Európa Gazdasági Térség valamely tagállamának országkódja
Szolgáltatásminőség, üzemeltetés és karbantartás feltételei
Az összekapcsolási szerződések esetében a karbantartás, az üzemeltetés és a szolgáltatásminőség biztosítása tekintetében a 42NET úgy jár el, hogy Partnere számára lehetőséget biztosít az előfizetői szolgáltatáshoz kapcsolódó minőségi követelmények teljesítésére.
Teljesítménymutató |
Vállalt érték |
Szolgáltatás létesítés időtartama |
30 nap + az Összekapcsolási Szerződésben rögzített |
Hibaelhárítási Idő |
24 óra |
Éves rendelkezésre állás |
98,00% |
A 42NET vállalja, hogy folyamatos üzemben (a hét minden napján, napi 24 órában) saját hálózatának állapotát nyomon követő hálózat-felügyeleti rendszereket működtet.
Az Összekapcsolás megvalósítása tekintetében mindkét Fél a saját oldalán az érintett Összekapcsolási Pontig felelős az üzemeltetésért és karbantartásért.
A tervezett karbantartási és fejlesztési munkákról, illetve az olyan szolgáltatás-kieséssel nem szükségszerűen járó egyéb tevékenységekről, amelyek azonban magukban hordozzák a megszakadás veszélyét, a Felek a tervezett beavatkozást megelőzően 2 munkanappal korábban értesítik egymást.
A Felek az Üzemfenntartási Munkát előre egyeztetett időpontban és feltételekkel kezdhetik meg, melynek időtartama legfeljebb 4 (négy) óra lehet.
Együttműködés szabályai
A szerződés teljesítése során a felek kötelesek kölcsönösen együttműködni, így különösen a következő területeken:
A 42NET Csoport telekommunikációs divíziójaként működő 42NETTel Internet alapú távközlési szolgáltató vállalat Magyarországon. A kiépített, saját üzemeltetésű hálózat fejlesztése és bővülése jelenleg is zajlik. Ez a dinamikus fejlődé, a hazai távközlési és média piac meghatározó szereplőivel való nagykereskedelmi kapcsolat az alapja a versenyképes árakhoz történő hozzáférésnek a közép-kelet európai régiót tekintve. Jelentősebb partnereink a magyar média neves képviselői, mely garancia a magas színvonalú és minőségi szolgáltatás biztosítására.
Az Internet Protokoll feletti beszédátvitel – elterjedt nevén VoIP, Voice over IP vagy IP-telefónia – a távközlés egy olyan formája, ahol a beszélgetés nem a hagyományos telefonhálózaton, hanem az Interneten vagy más, szintén IP-alapú hálózaton folyik.
Általánosságban elmondható, hogy az IP-alapú beszélgetés kevesebbe kerül a hagyományos távbeszélőn folytatottól. Nincs szükség ugyanis egy különálló hálózat kiépítésére és karbantartására, ami a szolgáltatónak, s így a felhasználónak is jelentős költségmegtakarítással jár. A felhasználók, ha rendelkeznek szélessávú interneteléréssel, az általuk ki nem használt sávszélességet fektetik be a telefonálásba, gyakorlatilag extra költség nélkül.
A szolgáltató hálózatán belüli hívások jellemzően ingyenesek, hiszen ezek csak az Internetet veszik igénybe. Nem elhanyagolható tény az sem, hogy hagyományos telefonvonal esetében az alközpont drága és minden egyes funkció a szolgáltatást támogató eszközzel lehetséges. VoIP hálózat esetében ezen funkciók aktiválása többletköltség nélkül végezhető.
A szolgáltatás sokféleképpen használható. Minden esetben az alapvető kritérium, hogy internet szolgáltatás kell hozzá. Az internetre kapcsolódott számítógéppel, vagy – VoIP átjáró (ATA egység) beiktatásával – hagyományos telefonkészülékkel is használható. Közvetlenül is kapcsolható IP telefon az internetre, ekkor szinte 100%-ban hasonlít a rendszer a hagyományos telefóniához. A VoIP integrálható kis vállalkozások meglévő telefonhálózatába, de a legbonyolultabb telefonhálózatok szerves részét is képezheti. Egy szóval: a 42NETTel megvalósítja az olcsó és hatékony kommunikációt minden szférában.